Obchodné podmienky

OBCHODNÉ PODMIENKY

I. Všeobecné ustanovenia

Obchodné podmienky platia pre nákup v internetovom  obchode www.top-trend.sk Účelom týchto obchodných podmienok je vymedziť a upresniť práva a povinnosti predávajúceho (dodávateľa) na jednej strane a kupujúceho (zákazníka, spotrebiteľa) na strane druhej.

Predávajúci a prevádzkovateľ www.top-trend.sk

Mgr. Patrik Valo – TOP-TREND

Lednická 7515/15

921 01 Piešťany

IČO: 32842414

IČ DPH: SK1020330817

DIČ: 1020330817

prevádzka: Sládkovičova 10, 921 01 Piešťany.

Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené obchodnými podmienkami www.top-trend.sk zákonom č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník, v platnom znení, zákonom č. 250/2007 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení a zákonom č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v platnom znení. V prípade, ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa právne vzťahy neupravené obchodnými podmienkami www.top-trend.sk zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodný zákonník, v platnom znení.

II. Vymedzenie pojmov

Spotrebiteľská zmluva – je kúpna zmluva, ak zmluvnými stranami sú na jednej strane dodávateľ a na druhej strane spotrebiteľ, ktorý nemohol individuálne ovplyvniť obsah dodávateľom vopred pripraveného návrhu na uzatvorenie zmluvy.

Predávajúci (dodávateľ) – osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý spotrebiteľovi ponúka alebo predáva výrobky alebo poskytuje služby a taktiež podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva kupujúcemu výrobok.

Spotrebiteľ alebo kupujúci – fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby pre osobnú potrebu alebo pre príslušníkov svojej domácnosti a ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.

Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom – je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.

Obchodné podmienky – zmluvné ustanovenia dohodnuté medzi predávajúcim a kupujúcim v tomto dokumente. Kupujúci v momente odoslania svojej objednávky potvrdzuje, že súhlasí s týmito obchodnými podmienkami platnými v čase odoslania svojej objednávky a je nimi viazaný od momentu uzatvorenia kúpnej zmluvy. Kupujúci odoslaním svojej objednávky potvrdzuje, že pred uskutočnením svojej objednávky sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámil a s obchodnými podmienkami bez výhrad súhlasí

III. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy

Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy kupujúceho predávajúcim vo forme e-mailovej správy kupujúceho zaslaného predávajúcemu alebo vo forme kupujúcim vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho alebo vo forme telefonickej objednávky kupujúceho predávajúcemu (ďalej len “objednávka“).

Záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim je telefonické alebo e-mailové potvrdenie predávajúcim kupujúcemu o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúcim a po overení dostupnosti a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim označené ako “potvrdenie objednávky”. Automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky.

Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, názov a údaje o kupujúcom, resp. adrese, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, spôsobe prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, prípadne iné údaje.

Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie plnej ceny za tovar a službu a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k tovaru a služby ešte neprešlo na kupujúceho.

IV. Povinnosti predávajúceho

Predávajúci sa zaväzuje dodať:

1. Druh a množstvo tovaru v kúpnej cene a za platobných podmienok, ktoré platia v deň odoslania objednávky, okrem zjavných omylov a v prípade výraznej zmeny ceny tovaru spôsobenej mylným zadaním predávajúceho. V tomto prípade bude vždy kupujúci vopred oboznámený s úpravou ceny a kupujúci ju potvrdí mailom na info@top-trend.sk. Následne tiež svoj súhlas s upravenou cenou vyjadrí prevzatím a zaplatením zásielky.  
2. Tovar, ktorý bude vhodne zabalený, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy.

Nezodpovedáme za:

1. Oneskorené dodanie tovaru zavinené poštou, prepravnou službou.  
2. Oneskorené dodanie tovaru zavinené nesprávne udanou adresou prijímateľa.  
3. Za poškodenie zásielky zavinené prepravcom.  
4. Prípadné nedodanie tovaru, ku ktorému došlo vinou výrobcu (dodávateľa) v dôsledku akéhokoľvek obmedzenia, prípadne zrušenia distribučných práv alebo iných nepredvídateľných prekážok.  
5. Výber tovaru kupujúcim. Ak po prevzatí zásielky kupujúci zistí, že tovar nezodpovedá jeho predstavám. Takýto tovar nemôžeme považovať za oprávnenú reklamáciu.

6. Nedodanie tovaru, keď v dobe objednávky, tovar objednaný kupujúcim, nie je na sklade. Kupujúci bude oboznámený so skutočnosťou, že ním objednaný tovar nie je na sklade, prípadne o najbližšom možnom termíne dodania.

V. Povinnosti kupujúceho

Kupujúci sa zaväzuje:
1. Objednaný tovar prevziať, skontrolovať neporušenosť obalov a v prípade akýchkoľvek chýb tieto bezodkladne oznámiť predávajúcemu.  
2. Zaplatiť za tovar kúpnu cenu vo výške a v zmysle platobných podmienok platných v deň odoslania objednávky.

VI. Stornovanie objednávky a storno poplatky

Objednávku je možné stornovať bez sankcie iba do 11:00 hodiny v deň akceptovania objednávky. Stornovanie objednávky je možné uskutočniť s uvedením všetkých údajov z objednávky e-mailom na adrese: info@top-trend.sk.

Kupujúci súhlasí so zaplatením storno poplatku vo výške poštovného s DPH v prípade vyexpedovania tovaru kupujúcemu, keď kupujúci tovar neprevezme v definovanom termíne od zásielkovej služby alebo od tretej strany.

VII. Odstúpenie od zmluvy

V súlade s ustanovením §12 odst. 1 c.č. 102/2014 ZZ.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v platnom znení, má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy do 14 pracovných dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu. V prípade, ak spotrebiteľ využije právo na odstúpenie od zmluvy v uvedenej lehote berie na vedomie, že dodávateľ je oprávnený požadovať náhradu preukázateľne vynaložených nevyhnutných nákladov spojených s odstúpením od zmluvy. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, inak riadne a správne dodaného tovaru, znáša všetky náklady na distribúciu – expedičné aj vratné.

Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia. V prípade, ak spotrebiteľ už prevzal objednaný tovar, je povinný ho vrátiť v originálnom nepoškodenom balení, nepoužívaný s dokladom o kúpe. V prípade, ak spotrebiteľ vráti objednaný tovar poškodený, čiastočne spotrebovaný resp. v stave, ktorý neodpovedá stavu, v ktorom bol predávajúcim odoslaný, berie na vedomie, že predávajúci je oprávnený si takto vzniknutú škodu, ktorú je predávajúci povinný preukázať, uhradiť zo sumy, ktorá bola uhradená spotrebiteľom za objednaný tovar.

Spotrebiteľ je zároveň povinný v odstúpení od zmluvy uviesť kontaktné údaje a číslo účtu, na ktorý má byť uhradená suma za objednaný tovar poukázaná zo strany predávajúceho. Predávajúci sa zaväzuje uhradiť zaplatenú sumu resp. sumu zníženú o vzniknutú škodu bezodkladne po vrátení objednaného tovaru.

Formulár na odstúpenie od zmluvy odstupenie-od-zmluvy.pdf

VIII. Zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácia

Predávajúci poskytuje záruku na tovar v dĺžke 24 mesiacov od dátumu predaja konečnému spotrebiteľovi na poruchy preukázateľne nezavinené užívateľom..Záruka začína plynúť od prevzatia veci kupujúcim. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný prezrieť si tovar bezprostredne pri jeho prevzatí. V prípade, že tovar pri prevzatí kupujúcim neodpovedá kúpnej zmluve, je kupujúci povinný bezodkladne o tom upovedomiť predávajúceho písomne e-mailom na info@top-trend.sk. V prípade ak:

  • sa jedná o chybu odstrániteľnú, má kupujúci právo aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená bez zbytočného odkladu resp. právo na výmenu veci. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci je oprávnený namiesto odstránenia chyby vymeniť vždy chybný tovar za bezchybný, pokiaľ to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti
  • sa jedná o chybu neodstrániteľnú, ktorá bráni tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný, má kupujúci právo na výmenu veci alebo právo od zmluvy odstúpiť
  • sa jedná o chybu neodstrániteľnú, ktorá ale nebráni tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny
  • sa jedná o chybu odstrániteľnú, ale kupujúci nemôže pre opätovne sa vyskytnutú chybu po oprave alebo pre väčší počet chýb vec riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo od zmluvy odstúpiť

Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci neodpovedá za chyby tovaru, ktoré boli spôsobené v príčinnej súvislosti s jednaním alebo opomenutím kupujúceho. Rovnako nie je predávajúci zodpovedný za poškodenie tovaru spôsobené prepravcom.

Kupujúci je povinný pri uplatnení reklamácie v rámci zákonnej záruky, preukázať uzatvorenie kúpnej zmluvy s predávajúcim dokladom o kúpe a ak tovar (výrobok) obsahuje aj záručný list, je povinný doložiť originál. Predávajúci sa zaväzuje oprávnenú a podľa týchto obchodných podmienok uplatnenú reklamáciu vybaviť bezodkladne, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodnú inak.

Určenou osobou na odborné posúdenie reklamácie výrobkov POLAR je

 Mgr. Patrik Valo  TOP-TREND, Sládkovičova 10, Piešťany

UPOZORNENIE: opotrebovanie charakteristické pre daný materiál alebo použitie sa nepovažuje za vadu. Nejde o vadu, pokiaľ z povahy predanej veci vyplýva, že je životnosť je kratšia než záručná doba a keď pri obvyklom užívaní takej veci dôjde k celkovému opotrebovaniu ešte pred uplynutím záručnej doby.

Dozorný orgán:
Inšpektorát SOI so sídlom v Trnave pre Trnavský kraj  tt@soi.sk

IX. Platobné podmienky

V internetovom obchode www.top-trend.sk môže kupujúci uhradiť kúpnu cenu týmto spôsobom:

dobierka – najpoužívanejší spôsob platby. Peniaze za tovar zaplatíte až pri prevzatí tovaru poštovému doručovateľovi, kuriérovi alebo na pošte.

bankový prevod – po prijatí Vašej objednávky Vám zašleme faktúru, poštou alebo e-mailom (na základe ústnej dohody), s uvedeným číslom účtu a variabilným symbolom. Po prijatí platby odosielame tovar s tým, že Vás informujeme o termíne, kedy bola zásielka distribuovaná. V prípade, že faktúra nebude uhradená do 7 dní od jej vystavenia, má predávajúci právo objednávku zrušiť.

X. Dodacie podmienky – lehoty

Dodacia lehota začína plynúť dňom prijatia záväznej objednávky, ktorá obsahuje všetky potrebné údaje na jej vybavenie. Objednávka je akceptovaná a keď sa tovar nachádza na sklade bude expedovaná v lehote do 3 pracovných dní. V prípade, ak sa objednaný tovar nenachádza na sklade, predávajúci sa zaväzuje bezodkladne o tom upovedomiť kupujúceho a dohodnúť sa s ním na ďalšom postupe.

Tovar označený ako Dostupné u nášho dodávateľa je termín expedície je spravidla do 3 – 6 pracovných dní po akceptovaní objednávky. Dostupnosť tovaru preverujeme či aktuálne na sklade. V takomto prípade zákazníka kontaktujeme telefonicky alebo e-mailom o ďalšom postupe.

Tovar označený ako Nie je na sklade preverujeme ešte možnú dostupnosť u nášho dodávateľa. Termíny a možnosti doručenia sa môžu pohybovať od 10-21 pracovných dni. V takomto prípade zákazníka kontaktujeme telefonicky alebo e-mailom o ďalšom postupe.

Predávajúci je povinný objednávku kupujúceho splniť a tovar doručiť do termínu, ktorý oznámi kupujúcemu pri overovaní objednávky. 
V prípade ak predávajúci bez náležitého odôvodnenia nevie dodať objednaný tovar v termíne, ktorý oznámil kupujúcemu, môže kupujúci pristúpiť k odstúpeniu od zmluvy, ak sa s predávajúcim nedohodne inak.

Tovar označený ako Dostupné u nášho dodávateľa,Na objednávku , Nie je na sklade si predávajúci vyhradzuje možnosť vyžiadať platbu za tovar vopred. Faktúra bude zaslaná na mail kupujúceho a po pripísaní sumy na účet predávajúceho bude tovar doručený kupujúcemu do 3-5 pracovných dni.

Internetový obchod www.top-trend.sk dodáva svoje produkty prostredníctvom:

  • Slovenská pošta – riadi sa platnými podmienkami Slovenskej pošty – doba dodania zásielky je max. 3 prac. dni po dni podania. Zásielky sú zasielané 1. triedou s dodaním do 2 prac. dní po dni podania. V prípade, že Vás pošta nezastihne na dodacej adrese, nechá vo vašej schránke oznámenie o uložení zásielky. Úložná doba je 18 kalendárných dní.
  • kuriér  GLS  doručenie zásielky na ďaľší pracovný deň. Zákazník, ktorý si zvolí tento typ dopravy, by sa mal v čase doručenia zdržiavať na adrese, ktorú uviedol v objednávke (je to najvhodnejší spôsob dopravy v prípade, ak si želáte doručiť zásielku do zamestnania)
  • iný prepravca – po dohode s kupujúcim (možnosť osobného odberu…)

XI. Dodacie náklady

V súlade s čl. 10. obchodných podmienok si predávajúci účtuje k cene objednaného tovaru náklady na dodanie vždy podľa platného cenníka prepravcu. Balné predávajúci neúčtuje.

Cenník prepravného je nasledujúci:

  • kuriér GLS  balik do  10 kg  bez dobierky 3,90 €        s dobierkou 4,90 €
  • Slovenská pošta 1.tr balík  bez dobierky 5,40 €        s dobierkou 6,50 €

XII. Záverečné ustanovenia

1. Pri nákupe tovaru na www.top-trend.sk sa predpokladá zo strany kupujúceho znalosť technických možností Internetu a prijatie technológiou podmienených možných problémov.

2. Predávajúci nezodpovedá za škody spôsobené chybným pripojením na www.top-trend.sk Ochrana počítača, prípadne údajov nachádzajúcich sa v počítači zaťažuje kupujúceho.

3. Predávajúci upozorňuje, že informácie uvedené na www.top-trend.sk môžu byť aktualizované bez predchádzajúceho upozornenia.

4. Predávajúci nenesie voči inej strane zodpovednosť za priame, nepriame alebo mimoriadne škody, spôsobené použitím informácií z www.top-trend.sk

5. Predávajúci môže kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť tovary, ceny tovarov, popis alebo vlastnosti tovarov uvedené na www.top-trend.sk

6. Predávajúci si vyhradzuje právo tieto Obchodné podmienky kedykoľvek zmeniť alebo doplniť. Zmeny alebo doplnky týchto Obchodných podmienok vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na www.top-trend.sk

7. Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory, ktoré medzi nimi vzniknú z právnych vzťahov na základe zmluvy alebo súvisiacich zmlúv, vrátane sporov o platnosť, výklad a zánik tejto zmluvy, sa budú prednostne riešiť formou zmieru.

8. Odoslaním elektronickej objednávky Predávajúcemu, Kupujúci zároveň potvrdzuje svoj bezvýhradný súhlas s Obchodnými podmienkami Predávajúceho.

XIII. – Alternatívne riešenie sporov (ARS)

1. Predávajúci v zmysle zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji a zákona č. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov s účinnosťou od 1.2.2016 informuje kupujúceho (spotrebiteľa), že v prípade, že nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie, alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má tento právo obrátiť sa so žiadosťou o nápravu a to prostredníctvom poštovej adresy alebo elektronickej adresy  info@top-trend.sk

2. Ak predávajúci odpovie na žiadosť o nápravu zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, má kupujúci (spotrebiteľ) právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (subjekt ARS).  Podľa zákona č. 391/2015 Z. z. sú ARS subjektmi  orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z. z.. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.

3. Kupujúci (spotrebiteľ) môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO (RSO = riešenie sporov online), ktorá je dostupná online na tejto adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

4. Alternatívne riešenie sporov (ARS) môže využiť len spotrebiteľ. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi kupujúcim (spotrebiteľom) a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu je nižšia ako sumu 20 EUR. Subjekt Alternatívne riešenie sporov ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.